Nasz zespół

mgr Magdalena Nowakowska

Dyrektor Poradni, Przewodnicząca Zespołu Orzekającego. Pedagog, socjoterapeuta, terapeuta pedagogiczny - nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia z zakresu Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej, studia podyplomowe z Socjoterapii oraz Pracy z Dzieckiem o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych a także kurs kwalifikacyjny w zakresie Zarządzania placówką oświatową. Zajmuje się diagnozą uczniów z trudnościami w nauce oraz doradztwem. Prowadzi zajęcia psychoedukacje oraz szkolenia dla nauczycieli. Jest trenerem Neuroakustycznego Treningu SAS oraz EEG Biofeedback. Certyfikowany diagnosta Ados-2 i ADiR.

mgr Agnieszka Ochlik

Wicedyrektor Poradni, Przewodnicząca Zespołu Orzekającego. Pedagog, surdopedagog – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia podyplomowe z Socjoterapii, Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Wsparcia Rodziny oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu Surdopedagogiki. Ukończyła również szkolenia specjalistyczne: „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”, Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego – PEP-R, Karty Oceny Zachowania i Emocji KOZE, Trening Umiejętności Społecznych TUS. Brała udział w kursach i szkoleniach z zakresu pracy z dzieckiem zaburzonym emocjonalnie, autystycznym, profilaktyki uzależnień i przemocy oraz Terapii Ręki I i II stopnia. Zajmuje się diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce, terapią pedagogiczną indywidulaną i grupową „ORTOGRAFFITI”, oraz terapią dzieci słabosłyszących. Prowadzi zajęcia profilaktyczno – rozwojowe i psycho-edukacyjne oraz szkolenia dla nauczycieli. Przeprowadza również na terenie przedszkoli i szkół badania przesiewowe narządów zmysłów dzieci od 5 roku życia programem Platforma Badań Zmysłów WIDZĘ-SŁYSZĘ-MÓWIĘ.

mgr Marcelina Biela

Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – nauczyciel początkujący. Ukończyła studia podyplomowe z przygotowania pedagogiczne-go, a także szkolenie RTZ – Racjonalną Terapią Zachowania oraz szkolenie z zakresu pomocy psychologicznej i prawnej osobom pokrzywdzonym przestępstwem. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Katowicach, Beskidzkim Centrum Zdrowia Psychicznego na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym, Opiekuńczo-Leczniczym, a także Oddziale Szpitalnym. Ponadto, doświadczenie zawodowe związane z pracą z dziećmi i młodzieżą zdobywała m.in. w przedszkolach, w szkole podstawowej, liceum ogólnokształcącym, Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Katowicach oraz Ośrodku Wsparcia Rodziny w Chorzowie. Na co dzień pracuje z młodzieżą w szkole ponadpodstawowej. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się w obszarze interwencji kryzysowej oraz diagnozy, szczególnie ADHD. Uczestniczy w licznych szkoleniach oraz konferencjach stale rozwijając swój warsztat. Zajmuje się poradnictwem i udzielaniem wsparcia psychologicznego, a także diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce.

mgr Marta Błażyczek

Pedagog, tyflopedagog, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, ortoptystka - nauczyciel mianowany. Ukończyła studia licencjackie z zakresu Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, studia magisterskie na kierunku Edukacja elementarna i terapia pedagogiczna, studia podyplomowe z zakresu nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także studia podyplomowe na kierunku Surdopedagogika i Tyflopedagogika. W 2023 roku ukończyła szkołę policealną na medycznym kierunku Ortoptystka. Zajmuje się diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce, diagnostyką dzieci z deficytem widzenia i słyszenia, terapią pedagogiczną, badaniami funkcji wzrokowych, diagnozą i terapią zeza, niedowidzenia oraz widzenia obuocznego, a także orzecznictwem. Ukończyła szkolenie Trening Umiejętności Społecznych (TUS). Posiada uprawnienia do diagnozowania rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio-sześcioletnich, dysleksji rozwojowej na wszystkich etapach edukacyjnych oraz do diagnozy słuchu obwodowego i centralnego przetwarzania słuchowego z wykorzystaniem systemu SAT.

mgr Ksymena Czajkowska

Pedagog i psychoterapeuta - nauczyciel dyplomowany. Magister pedagogiki. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Ukończyła czteroletnie podyplomowe studia psychoterapii na PWT we Wrocławiu. Od 30 lat pracuje świadcząc pomoc i wsparcie dzieciom, młodzieży i ich rodzinom w sytuacjach trudnych i kryzysowych. W toku długoletniej pracy zawodowej ukończyła szereg kursów, szkoleń, warsztatów i treningów wynikających ze specyfiki pracy; między innymi: Certyfikowany Kurs Trenerski Treningu Zastępowania Agresji ART, Kurs Socjoterapii, Kurs Kwalifikacyjny Terapii Pedagogicznej, Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniu, Licencjonowany Kurs Zawodowy Dogoterapii. Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji.

mgr Artur Czarnecki

Logopeda – nauczyciel początkujący. Ukończył studia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz ponadpodstawowym. Wspiera rodziców i opiekunów udzielając konsultacji oraz praktycznych wskazówek do pracy z dzieckiem. Aktywnie rozwija swoje umiejętności zawodowe uczestnicząc w szkoleniach opierających się na aktualnych i innowacyjnych metodach pracy logopedycznej oraz warsztatach poświęconych tematyce rozwoju mowy.

mgr Katarzyna Czernecka

Psycholog, pedagog specjalny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie certyfikacji – nauczyciel kontraktowy. Ukończyła studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz studia podyplomowe z zakresu Diagnozy i terapii dzieci w spektrum autyzmu. Ukończyła certyfikowane szkolenie z zakresu Diagnozy spektrum autyzmu testem ADOS-2. Brała udział w szkoleniach z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży oraz licznych kursach i szkoleniach z zakresu psychoedukacji, pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu oraz z innymi trudnościami (np. emocjonalnymi, lękowymi).

mgr Ewa Duniewicz

Pedagog, tyflopedagog – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła wyższe studia pedagogiczne na Uniwersytecie Opolskim oraz studia podyplomowe – Oligofrenopedagogika. Posiada specjalizację z Terapii pedagogicznej i Tyflopedagogiki. Ukończyła szkolenia: Metody Warnkego, diagnozy funkcjonalnej dzieci z użyciem oryginalnego testu PEP-R, diagnozy specyficznych trudności w nauce matematyki, Sensomotoryki I i II stopnia oraz Trening Umiejętności Społecznych TUS. Posiada certyfikat z centrum” BioMed”- Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii uprawniające ją do prowadzenia terapii metodą Biofeedback. Zajmuje się diagnozą uczniów ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce, dzieci z deficytami wzroku, terapią pedagogiczną i orzecznictwem.

mgr Agnieszka Fojcik

Neurologopeda – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła wyższe studia pedagogiczne na Uniwersytecie Śląskim oraz studia podyplomowe z Logopedii i Glottodydaktyki z Terapią Pedagogiczną, Oligofrenopedagogiki oraz Neurologopedii. Systematycznie doskonali swoje umiejętności zawodowe uczestnicząc w wielu konferencjach i szkoleniach związanych z problematyką zaburzeń mowy i ich uwarunkowań oraz metod i technik terapii logopedycznej min. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania J. Cieszyńskiej, Programo-wanie Języka, Alternatywne Sposoby Komunikowania, Diagnoza i Terapia Jąkania i Innych Niepłynności Mówienia pod kierunkiem dr n.hum. Mieczysława Chęćka, diagnostyczno-terapeutyczny model postępowania w Zaburzeniach Centralnych Procesów Przetwarzania Słuchowego u dzieci, Dziecko-uczeń z wadą słuchu oraz Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego w domu, przedszkolu i szkole, Diagnozy funkcjonalnej dzieci z użyciem testu PEP-R. Prowadzi przesiewowe badania logopedyczne oraz przesiewowe badania słuchu, wzroku i mowy przy użyciu Platformy Badań Zmysłów u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Pracuje głównie z dziećmi z grupy ryzyka wystąpienia zaburzeń rozwojowych, a także z dziećmi u których komunikacja językowa z różnych przyczyn nie przebiega prawidłowo.

mgr Karolina Gadowska

Pedagog specjalny - nauczyciel kontraktowy. Absolwentka studiów na kierunku Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna oraz pedagogika specjalna ze specjalizacją rewalidacja, terapia pedagogiczna. Ukończyła również studia podyplomowe – Oligofrenopedagogika oraz Wspomaganie osób ze spektrum autyzmu. Brała udział w wielu szkoleniach z zakresu metod aktywizujących dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w tym także kurs Terapia Ręki I i II stopnia oraz trener Sensoplastyki ®.

mgr Joanna Habdas

Pedagog – nauczyciel początkujący. Ukończyła studia magisterskie z zakresu Pedagogiki opiekuńczej z terapią pedagogiczną. Aktualnie pogłębia wiedzę z zakresu Edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera oraz niepełnosprawnością intelektualną. Ciągle rozwija swoje umiejętności zawodowe, uczestnicząc w licznych szkoleniach dotyczących zaburzeń neurorozwojowych, neurodydaktyki oraz mnemotechnik. Obecnie realizuje kurs „Sensogimnastyka Mózgu". Posiada uprawnienia do diagnozowania dyskalkulii.

mgr Katarzyna Kamińska

Pedagog – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia pedagogiczne na kierunku Pedagogika Specjalna- Resocjalizacja na Uniwersytecie Wrocławskim, Studium Teologii Rodziny, Socjoterapię oraz Kurs Kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej, szkolenia dotyczące asertywności, negocjacji, technik uczenia się, pracy z dziećmi z zaburzeniami lękowymi i emocjonalnymi, radzenia sobie ze stresem itp. Jest przeszkolona w programach: „Spójrz inaczej” – A. Kołodziejczyka, Art.-Treningu Zachowań Prospołecznych A. Goldsteina. Jest realizatorem szkoleń dla rodziców i nauczycieli „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” w zakresie trzech części programu. Zajmuje się diagnozą uczniów z ogólnymi i specyficznymi trudnościami w nauce, terapią pedagogiczną indywidualną i grupową oraz prowadzeniem zajęć profilaktyczno – rozwojowych.

mgr Weronika Karcińska

Psycholog – nauczyciel początkujący. Ukończyła studia magisterskie w specjalności klinicznej dzieci i młodzieży na Uniwersytecie SWPS. Posiada uprawnienia do prowadzenia warsztatów „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”, Programu UNPLAGGED oraz Treningu Umiejętności Społecznych TUS SST. Ukończyła szkolenie certyfikacyjne do prowadzenia treningów EEG Biofeedback. Współprowadzi grupy dla młodzieży z trudnościami depresyjno-lękowymi. W tutejszej poradni zajmuje się diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce, zaburzeń emocjonalnych, udzielaniem wsparcia psychologicznego uczniom i rodzicom.

mgr Nataliia Karpova

Psycholog - nauczyciel początkujący. Absolwentka Donieckiego Instytutu Zarządzania Ukrainy na kierunku Praktycznej Psychologii. Głównym celem działania jest praca z dziećmi i młodzieżą oraz z osobami dorosłymi z Ukrainy. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach: Techniki regulacji emocji, Doświadczenia traumatyczne i zespół stresu pourazowego (PTSD). Studentka Akademii WSB na kierunku podyplomowym Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zajmuje się poradnictwem i udzielaniem wsparcia psychologicznego, diagnozą i prowadzi zajęcia z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi.

mgr Agnieszka Kufel-Hanzlik

Neurologopeda - nauczyciel dyplomowany. Ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku Pedagogika oraz Podyplomowe Studia z zakresu Logopedii i Neurologopedii na Uniwersytecie Śląskim. Kwalifikacje zawodowe uzupełnia wiedzą poprzez udział w szkoleniach/warsztatach m.in.: Niemowlak u logopedy I – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja, Niemowlak u logopedy II Miobobo – dr Marzena Machoś; Symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania; wczesna interwencja terapeutyczna; KOLD (Karty Oceny Logopedycznej Dziecka); Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną dr Mieczysław Chęciek. Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną (zaburzeń rozwoju kompetencji językowych i komunikacyjnych) małego dziecka, dzieci w wieku przedszkolnym/szkolnym/młodzieży, przesiewowe badania logopedy-czne w placówkach oświatowych.

mgr Małgorzata Kwiatek

Psycholog - nauczyciel mianowany. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Oligofrenopedagogiki oraz Wczesnego wspomagania rozwoju, a także kurs kwalifikacyjny w zakresie Tyflopedagogiki. Zajmuje się diagnozą potencjalnych możliwości oraz deficytów rozwojowych dzieci i młodzieży. Specjalizuje się w pracy z dziećmi słabowidzącymi. Prowadzi także diagnozę specyficznych i ogólnych trudności w nauce. Wspiera rodziców w sprawach związanych z trudnościami wychowawczymi. Pracuje z dziećmi i młodzieżą wspierając ich w kształtowaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne w szkołach.

mgr Anna Lach – Magiera

Pedagog – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu Terapii Pedagogicznej, Surdopedagogiki oraz studia podyplomowe: Autyzm, zespół Aspergera i inne całościowe zaburzenia neurorozwojowe – diagnoza i terapia, Wczesne Wspomaganie Rozwoju i Wsparcie Rodziny. Poszerzała swoją wiedze poprzez udział w kursach i szkoleniach, w tym m.in.; „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”, szkolenia z zakresu terapii i diagnozy dysleksji, profilaktyki przemocy i uzależnień. Posiada certyfikat z centrum BioMed - Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii uprawniający ją do prowadzenia treningów EEG Biofeedback. Zajmuje się diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce, prowadzi terapię pedagogiczną indywidualną, badania rozwoju psychoruchowego np. testem PEPER oraz zajęcia profilaktyczno-rozwojowe dla dzieci i młodzieży. Prowadzi również terapię dzieci i młodzieży słabosłyszącej, ze spektrum autyzmu oraz Trening Umiejętności Społecznych TUS.

mgr Anna Legut

Psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – nauczyciel początkujący. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania pedagogicznego, Studium Interwencji Kryzysowej, szkolenia z zakresu Terapii EEG-Biofeedback, Racjonalnej Terapii Zachowania oraz pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zaburzenia zachowania i trudności emocjonalne. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy w Szkole Podstawowej, w Grupie Podwórkowej, na Świetlicy Socjoterapeutycznej, w Centrum Psychiatrii na Oddziale Zaburzeń Afektywnych i Nerwicowych oraz w Szpitalu Pediatrycznym na Oddziale Ogólnopediatrycznym. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół diagnozy i terapii zaburzeń związanych ze stresem i stresem traumatycznym. Zajmuje się poradnictwem i udzielaniem wsparcia psychologicznego, a także diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce.

mgr Edyta Matlakiewicz

Pedagog – nauczyciel dyplomowany. Zajmuje się diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce, jak również diagnozą i terapią dzieci ze spektrum autyzmu. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu Terapii pedagogicznej i kurs kwalifikacyjny z zakresu Wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych, studia podyplomowe w zakresie Wspierania rozwoju i edukacji osób ze spectrum autyzmu oraz inne specjalistyczne szkolenia, w tym m.in.; „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Prowadzi zajęcia profilaktyczno – rozwojowe i psychoedukacyjne oraz badania rozwoju psychoruchowego testem PEPER. Brała również udział w szkoleniach z zakresu pracy z dzieckiem z zaburzeniami emocjonalnymi. Jest realizatorką Szkoły dla Rodziców i Wychowawców.

mgr Natalia Masłowska

Logopeda - nauczyciel kontraktowy. Ukończyła studia magisterskie - Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii SI, jak również studia podyplomowe z zakresu Przygotowania Pedagogicznego i Logopedii z komunikacją alternatywną. Sukcesywnie pogłębiała swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach m.in; Wspomaganie komunikacji u dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych, Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym; Diagnoza i terapia dziecka z Zespołem Downa, Masaż logopedyczny, Tapping logopedyczny, Terapia Ręki, Katis - system wspierający diagnozę i terapię zaburzeń integracji Sensorycznej dla dzieci poniżej 4 roku życia. Prowadzi terapię Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Specjalizuje się w terapii logopedycznej dzieci z wadami wymowy oraz zaburzeniami mowy.

mgr Barbara Pachowicz

Psycholog - nauczyciel dyplomowany. Ukończyła szkolenia z zakresu orientacji i poradnictwa zawodowego, diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej, technik uczenia się, asertywności, komunikacji, negocjacji, przeciwdziałania nadmiernemu stresowi, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, pracy z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi, ART. – Trening Umiejętności Prospołecznych A. Goldstein oraz program „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Zajmuje się diagnozą uczniów ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce, określaniem predyspozycji zawodowych uczniów, doradztwem w sprawach wyboru kierunku kształcenia, poradnictwem w sprawach związanych z trudnościami wychowawczymi oraz prowadzeniem zajęć psychoedukacyjnych i profilaktyczno – rozwojowych. Udziela wsparcia psychologicznego w trudnościach emocjonalnych.

mgr Anna Piekarz

Psycholog – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Terapii Pedagogicznej, Wczesne wspomaganie i nauczanie dzieci autystycznych oraz Wczesne Wspomaganie Rozwoju i Wsparcia Rodziny. Brała udział w szkoleniach z zakresu pracy z dzieckiem zaburzonym emocjonalnie oraz autystycznym. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci ze spektrum autyzmu, oraz diagnozą ogólnych i specyficznych trudności w nauce. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne, rozwojowe oraz Trening Umiejętności Społecznych TUS. Certyfikowany diagnosta Ados-2.

mgr Sylwia Piela

Psycholog, socjoterapeutka, doradca zawodowy – nauczyciel dyplomowany. Realizatorka Szkoły dla Rodziców i Wychowawców w trzech obszarach (I, II i III stopień). Terapeuta metody Biofeedback. Prowadzi badania indywidualne oraz warsztaty psychoedukacyjne i profilaktyczne w szkołach i placówkach. Zajmuje się diagnozą specyficznych i ogólnych trudności w nauce. Udziela wsparcia psychologicznego dzieciom w kryzysach szkolnych, rodzinnych, emocjonalnych i innych. Udziela rodzicom i opiekunom wsparcia w tworzeniu dzieciom optymalnych warunków rozwoju. Służy wsparciem nauczycielom.

mgr Monika Skórzak

Neurologopeda, tyflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog, diagnosta i terapeuta SI – nauczyciel kontraktowy. Terapeuta zajęciowy, specjalista do spraw autyzmu, terapeuta z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, specjalista z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej, trener Treningu Umiejętności Społecznych TUS, terapeuta ręki, trener metody SensoGimnastyki Mózgu, arteterapeuta. 
Sukcesywnie pogłębiała swój warsztat pracy poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach m.in; szkolenie z masażu logopedycznego, elektrostymulacji oraz diagnozy i terapii miofunkcjonalnej, szkolenie z diagnozowania zaburzeń SI u dzieci do lat 4 za pomocą systemem Katis.

mgr Gabriela Tomaszek

Psychoterapeuta, pedagog – nauczyciel dyplomowany. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz czteroletnie szkolenie w zakresie psychoterapii w Ośrodku Psychoterapii Systemowej w Krakowie. Pracuje w Beskidzkim Centrum Zdrowia Psychicznego na Oddziale Dziennym Psychiatrycznym. Etatowy pracownik Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Żywcu. Prowadzi psychoterapię indywidualną młodzieży, osób dorosłych oraz psychoterapię par i rodzin. Ma doświadczenie pracy z grupą terapeutyczną. Swoją pracę od lat poddaje systematycznie superwizji.

Pracownicy administracyjni

  • Helena Socha - główna księgowa,
  • Ewa Miodońska-Sporek – specjalista ds. kadr i płac,
  • Małgorzata Matlakiewicz – obsługa sekretariatu,
  • Agnieszka Figura – obsługa sekretariatu.
Szukaj